Forløb til skoler

Vi styrker selvværd, trivsel og fællesskab på landets skoler – gennem B til B (Børn til Børn)

Som samfund har vi skabt et skolesystem, som primært anerkender og værdsætter børn ud fra deres boglige færdigheder, og giver dem karakterer herfor. Men er det nok?

Hvad med de børn, som er kreative, sansestærke, fantasifulde eller har kloge hænder? Hvorfor anerkender og værdsætter vi ikke dem på samme måde?

Hvorfor er børns personlige og sociale kompetencer ikke sat på skoleskemaet – set i forhold til den verden, vi lever i?

Samarbejde

med kommuner

Siden 2017 har vi bl.a. haft et stærkt og givende samarbejde med Billund Kommune, Børnenes Hovedstad.

I fællesskab med lærere og pædagoger styrker vi selvværd, trivsel og fællesskab, i børnehøjde, på kommunens skoler – og det med solid opbakning fra børnenes forældre, skolernes ledelse og kommunens skolechef.

I starten af 2020 indgik vi en lignende aftale på skoleområdet med Vejle Kommune – og skolebørnene fra Billund Kommune har været med til at give det videre, som de har lært, til skolebørnene i Vejle Kommune. Herigennem styrkes og forankres selvværd, trivsel og fællesskab i børnehøjde på skolerne – internt i kommunen og på tværs af kommunegrænserne.

På den måde skaber vi en fælles referenceramme og et fælles trivselssprog, så vi sammen spiller hinanden stærke, og resultatet bliver langtidsholdbart.

Følg med på vores facebookside – hvor vi løbende opdaterer fra vores skoleforløb.

Kontakt os for et trivselsforløb

Hvis du ønsker vores trivselsforløb på jeres skole eller har brug for yderligere information, kontakt:

B til B (Børn til Børn) er fundamentet i vores skoleforløb, da der ikke findes noget stærkere, end når børn anerkender, inspirerer og lærer fra hinanden.

Hvorfor er Kidz Academy på skolerne?

ALLE skolebørn er vigtige og har noget særligt at bidrage med – men langtfra alle skolebørn ejer den følelse – og derfor er Kidz Academy en aktiv spiller på skoleområdet.

I fællesskab med lærere og pædagoger, og med solid opbakning fra børnenes forældre, bygger vi en stærk platform til hver skoleelev, så ingen skolebørn er i tvivl om, hvad der gør dem unikke – og herigennem dyrker og styrker vi selvværd, trivsel og fællesskab i klassen, på årgangen og skolen generelt.

Samtidig har vi specialiseret os i at skabe stærke læringsfællesskaber mellem lærere, pædagoger, skoleledere, forældre og børn – for uden et stærkt læringsfællesskab er resultaterne ikke langtidsholdbare. Stærke læringsfællesskaber, som har en fælles referenceramme og et fælles sprog.

“B til B (Børn til Børn)“

Hvordan gør vi det?

Gennem aktiviteter og øvelser lærer børnene at spille hinanden stærke, så de opnår mere SAMMEN end hver for sig – og mottoet “Hver for sig er vi unikke, sammen gør vi forskellen” dyrkes og styrkes. Herudover er en del af vores undervisning baseret på individuelle energiredskaber, som er simple og effektive – og som børnene bruger til at lade deres indre batteri op, finde ro, lukke af for unødvendig støj og fjerne uhensigtsmæssige tanker og følelser, der evt. måtte sidde i klemme.

 

Alt undervisning er baseret på

Læring gennem leg og følgende 3 faser:

Lær det

Lev det

Giv det videre

B:B – Børn til Børn

B til B (Børn til Børn) er fundamentet i vores skoleforløb, da der ikke findes noget stærkere, end når børn anerkender, inspirerer og lærer fra hinanden.

Det er også her, der ligger en masse gemte muligheder og ressourcer, som det er på høje tid at begynde at gøre brug af i et skolesystem, som år efter år skal spare flere og flere penge.

Herudover mangler Børnenes Stemme i de mange tiltag, som i dag findes til børn – og det er netop det, som gør dette koncept unikt og fremtidssikret – fordi det løbende udvikles og forankres af børn til børn.

For hvem er egentligt de bedste til at tilpasse sig udviklingen og den foranderlige verden, vi lever i?

Det er børnene – og derfor bør vi som lærere, pædagoger og forældre tænke meget mere i at sætte nogle givende og inspirerende rammer, hvor børnene kan udfolde deres potentiale og lære af hinanden og med hinanden – i stedet for at tro, vi som voksne skal vide og kunne det hele.

Kontakt os for et trivselsforløb

Hvis du ønsker vores trivselsforløb på jeres skole eller har brug for yderligere information, kontakt:

Vores

Mission

Er at give ALLE skolebørn i DK en stærk platform at stå på – og sætte selvværd, trivsel og fællesskab på alle landets skoleskemaer.

Og vi er kommet godt fra start grundet nogle fremsynede kommuner og skoler, som vi har etableret et stærkt og givende samarbejde med.

Camps for skolebørn

Udover at afholde trivselsambassadørforløb, selvværds- og styrkeforløb, temadage og trivselsdage afholder vi også camps for skolebørn.

Camps hvor selvværd, trivsel og fællesskab dyrkes og styrkes – og B til B (Børn til Børn) er omdrejningspunktet, da der ikke findes noget stærkere, end når børn inspirerer, anerkender og lærer fra hinanden.

Et godt og stærkt valg til de skolebørn, som har behov for et kærligt skub og boost – i trygge og rummelige rammer – hvor forskelligheden skaber helheden.

Foredrag for forældre

Et foredrag, der styrker skole-hjem samarbejdet gennem et fælles trivselssprog og referenceramme.

Et foredrag, hvor en del af redskaberne er udviklet af børn – for uden deres aktive deltagelse ændres trivslen ikke nævneværdigt – hverken i skolen eller på hjemmefronten.

Og samtidig et foredrag, som er fyldt med input og fif til at styrke selvværd, trivsel og fællesskab i børnehøjde.

Referencer

Hvad siger skolerne om vores forløb

Aktuelt lige nu hos

Body Mind Academy

UDDANNELSE
i Energibevidst Lederskab
Powercirkel
For kvindelige leder
KÆRLIGHEDS RETREAT
i Piemonte
SOMMERCAMP 2024
for børn og forældre
Scroll to Top